Fri frakt✓ Snabba leveranser✓ Öppet köp 90 dagar. ✓Fria returer

RETUR OCH REKLAMATION

Vi på Nordic24.se vill självklart att du som kund ska vara helt nöjd med ditt köp och dina varor. Därför erbjuder vi alltid öppet köp och ångerrätt i 90 dagar från det att du tagit emot varan.

Ångerrätt

Vi erbjuder 90 dagars öppet köp på oskadda och oanvända produkter. Observera att produkten och dess förpackning måste vara i nyskick när du returnerar varan. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt och förpackning.

Så här returnerar du en vara:

  • Meddela oss via ett mail till support@nordic24..se att du ångrar ditt köp. I meddelandet är det viktigt att ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgår tydligt. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. 
  • Du kommer snart motta ett svarsmail med en bifogad retursedel och returformulär för utskrift. Vänligen fyll i returformuläret och lägg ned tillsammans med det du ska returnera.
  • Det är ditt ansvar att se till att produkten är välpaketerad, oanvänd och oskadd vid retur. Det är viktigt att produkten skickas tillbaka i sin originalförpackning tillsammans med alla tillhörande delar och bruksanvisning.
  • Använd gärna samma emballage vid retur som när varan levererades då det är inom dessa mått retursedeln gäller. Se till att retursedeln är ordentligt fastklistrad eller tejpad på paketet och lämna in det till ditt postombud. Spara alltid kvittot från postombudet på att du har skickat din retur.
  • Vänligen returnera produkten så snart som möjligt men senast inom 90 dagar.
  • Återbetalning sker på samma sätt som när du genomförde din betalning.

Ångerrätten gäller ej vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig som konsument.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig som konsument.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Läs mer om den lagstiftade ångerrätten här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas ut för leverans. Skulle du trots detta få en skadad eller felexpedierad vara åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Så här reklamerar du en vara:

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Detta gör du genom att skicka ett meddelande till support@nordic24.se. Vänligen ange ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga även bild eller video som tydligt visar defekten.
  • Det är viktigt att du skickar ett meddelande till oss omedelbart efter att defekten har upptäckts. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. 
  • Vid de fall där vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Jag vill avbryta min order. Hur gör jag?

  • Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på support@nordic24.se och meddela oss att du ångrar din order samt uppge ditt ordernummer. Om din vara ännu inte hunnit packas och lämna lagret makuleras din order. Vi har en krediteringstid på ca 7 arbetsdagar för återbetalning om din beställning redan är betald.
  • Om din vara redan har hunnit packas och lämna lagret kan vi tyvärr inte stoppa den. Om du ångrar ditt köp vänligen följ stegen ovan för att genomföra en retur av din vara. 

Ansvarsbegränsning:

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi frånsäger oss ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende. Vi försöker alltid på bästa sätt exponera produkterna så korrekt som möjligt men en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning.

English version :

We at Nordic24.se obviously want you as a customer to be completely satisfied with your purchase and your goods. That's why we always offer open purchase and right of withdrawal for 90 days from the time you receive the item.

Right of withdrawal


We offer 90 days open purchase on undamaged and unused products. Please note that the product and its packaging must be in new condition when you return the item. We reserve the right to deduct an amount corresponding to the reduction in value compared to the original value of the product in the case of used or damaged product and packaging.

How to return an item:
Notify us via email to support@nordic24..se that you regret your purchase. In the message, it is important that your name, your address, your e-mail address, your order number and which goods the return applies to are clearly stated. We always try to respond within 24 hours.


You will soon receive a reply email with an attached return slip and return form for printing. Please complete the return form and place it together with the item you are returning.


It is your responsi
bility to ensure that the product is well packaged, unused and undamaged when returned. It is important that the product is sent back in its original packaging together with all associated parts and instructions for use.
Feel free to use the same packaging when returning as when the product was delivered as it is within these dimensions the return slip applies. Make sure the return slip is properly stuck or taped to the package and hand it in to your post office. Always save the receipt from the postal agent that you have sent your return.


Please return the product as soon as possible but no later than within 90 days.
Refunds are made in the same way as when you made your payment.
The right of withdrawal does not apply if:


Products that have been sealed (sealed) for health or hygiene reasons and where the seal (sealing) has been broken by you as a consumer.


Products that have the character of sealed sound or image recording and where the seal has been broken by you as a consumer.


Custom-made product, which has been tailored especially for you or has a clear personal touch according to your wishes.


Services that have been completed and where you have expressly consented to the commencement of the service without right of withdrawal.


Goods that can quickly deteriorate, for example food.
Loose numbers of newspapers or magazines.
Read more about the statutory right of withdrawal here.

Claims and complaints
We inspect all products before they are sent out for delivery. Should you, despite this, receive a damaged or mis-shipped item, we undertake, in accordance with current consumer protection legislation, to remedy the error free of charge.

How to advertise an item:
You must always contact us for approval before returning a defective item. You do this by sending a message to support@nordic24.se. Please include your name, address, email address, order number and a description of the error. Also attach a picture or video that clearly shows the defect.


It is important that you notify us immediately after the defect has been discovered. We always try to respond within 24 hours.


In cases where we are unable to remedy the defect or supply a similar product, we will refund you for the defective product in accordance with applicable consumer protection legislation. We are responsible for return shipping in the event of approved complaints.


We reserve the right to refuse a complaint if it turns out that the product is not faulty in accordance with current consumer protection legislation. In the case of complaints, we follow guidelines from the General Complaints Board.


I want to cancel my order. How do I?
Contact our customer service as soon as possible at support@nordic24.se and let us know that you regret your order and state your order number. If your item has not yet had time to be packed and leave the warehouse, your order will be cancelled. We have a crediting period of approx. 7 working days for refund if your order has already been paid for.


If your item has already been packed and left the warehouse, we unfortunately cannot stop it. If you regret your purchase, please follow the steps above to complete a return of your item.


Limitation of Liability:
We take no responsibility for indirect damages that may occur due to the product.
We disclaim responsibility for delays or errors as a result of circumstances beyond the company's control (Force Majeure). These circumstances can be, for example, a labor dispute, fire, war, authority decision or non-delivery from a supplier.


Furthermore, no responsibility is taken for any changes to products/product characteristics that have been changed by the respective supplier and other factors beyond our control.


We reserve the right for any typographical errors on this website and final sale of products. We cannot guarantee that the images reflect the exact appearance of the products. We always try our best to expose the products as correctly as possible, but a certain color difference may occur depending on the monitor, photo quality and resolution.